Maandag begon onze schrijf- en leestijd met iets nieuws: het planningsbord.
Hierop duiden de kinderen aan wat ze tijdens de schrijf - en leestijd gaan doen. Daar trekt onze fotograaf elke ochtend een foto van zodat ik ook een bewijs heb en eventueel kan controleren :)
Amélia stelde haar nieuw turnpakje voor. Van het turnpakje zelf zie je niet zo veel maar wel van haar kunsten.Loes heeft een spelletjes mee: de beverbende. We ontdekken dat op dit spel 3 belangrijke dingen zijn te vinden: hoe lang dit spel duurt, met hoeveel je het kan spelen én van welke leeftijd. Zou dat op andere spelletjes ook zijn, vraag ik me af?
Dat wisten ze niet, maar wel dat ze dit spel eens gingen spelen.
Floris maakte heel veel loombandjes en gaf deze aan Fenn.
Sue stelt de tram voor uit Lissabon. Ze vertelt ook dat ze in een tuktuk heeft gereden. Aangezien we niet weten wat dit is, komt dit woord in ons woordenboek.
En toevallig of niet? Noor en Fien hebben filmpjes over de tuktuk in India. Die bekijken we dan ook samen.
We kunnen direct in Ran zijn atlas opzoeken waar India ligt
Victor maakte een tekening en kleurde deze mooi in.
Marte stelt haar ideetje van de week voor. Ze wil waaiers maken. Dat is iets voor na het zwemmen.
In de duowerktijd wordt hard gewerkt. Zo wordt het weer opgezocht en genoteerd.
Maar wordt ook tuktuk in het woordenboek geschreven.
Of zijn er kinderen creatief aan de slag met de meegebrachte materialen.
Soms is het niet heel duidelijk aan wat ze werken, maar ze stellen dit steeds voor in de ronde zodat we dit kunnen bespreken.
Zoals je ziet hebben we geen bureaustoelen meer aan onze computers. Wij zijn nu heel modern en staan gewoon recht.
Hier maakt de secretaris het rondeboek in orde zodat ze het straks kan voorstellen.
Als niet alles klaar is, moeten de kinderen dit afwerken in de namiddag. ondertussen is er ook tijd voor...
onderzoeken
bingel
nieuwe illustratietechnieken met koffie
gekke bekken
tijdens een spel om de dagen van de week te oefenen
een poging om een vliegende vlinder te maken (techniek)
DINSDAG
Sue heeft tomtekt mee. Een hele leuke aanvulling voor onze techniekopdracht, die moeten we straks eens uitproberen tijdens de duowerktijd.
Mil stelt zijn diamond painting voor. Dit willen er wel een paar straks uitproberen.
Victor heeft een muis mee en daar gaan we volgende week een dierenfiche rond maken.
Of die diamond painting voor iedereen zo rustgevend is, is me nog niet helemaal duidelijk ;)
Maar de kinderen gaan wel per 2 aan de slag in de duowerktijd.
En de resultaten van al dat noeste werk, wordt getoond in deze terugkom kring.
in de namiddag gaan we aan de slag met dans.
We keken eerst naar een filmpje, haalde daar informatie én inspiratie uit.
En maakten vervolgens in kleine groepjes onze eigen dans. We staken er elementen in zoals herhaling, traag, snel, groot, klein,...
De nadien wordt er weer vanalles voorgesteld in de ronde.
Victor bracht een spel mee waarin er gevochten wordt met kaarten
Marte heeft zin in haar idee van de week.
Baptiste bracht het boek mee van Pluk. Ik lees er donderdag en vrijdag uit voor.
Sue bracht een grote puzzel mee. Die gaan we proberen maken.
Morgane heeft het boek kunst voor kinderen mee. Vandaag zullen we werken rond Pollock.
Mil heeft een spel mee met blokken en daar moet je een toren mee bouwen. Nadien moet je er één voor één blokken uithalen zonder dat ze vallen. Dat moeten we eens testen dus.
en zo gezegd, zo gedaan...
Op vrijdag begonnen we weer met een goed gevulde ronde.
Aster legt ons uit wat een orgel is.
Sue wil deze middag tijdens de klasateliers poezenpolitie spelen.
nina toont haar favoriete prent uit haar boek. We gaan dit kopiëren en er woorden bijschrijven en stempelen
Na de ronde gaan er kinderen aan de slag met het boek: kunst voor kinderen en ze kozen Andy Warhol eruit.
Wanneer ze klaar zijn, mogen ze naar de kieskast
Om Morgane haar verjaardag te vieren was er een reis rond de wereld in de turnzaal (dank u Arne)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten