Meten met maatbekers
Daan denkt dat dit een beker is waar het meeste in kan. |
Mauro gaat water toevoegen tot de maatbeker op de tafel helemaal vol is. Pas op! Zorg dat je niet morst
We denken na of de volle beker meer-minder of even veel inhoud heeft dan de maatbeker op de tafel. |
Wannes ziet dat er meer kan in de beker op de tafel |
Kan de inhoud van deze maatbeker in de kleine maatbeker? We schatten en proberen uit. |
Flavia serieert de bekers volgens inhoud van vol naar leeg. |
Julie kijkt of de inhoud van de ene beker in de maatbeker op de tafel kan. |
Er moet nadien ook 20 cl ananassap bij. |
citroensap. |
Labo's
Alle kinderen kregen 6 opdrachten om op te lossen via een doorschuifsysteem. alle opdrachten hielden verband met de zintuigen.Bas probeert te luisteren welke twee schudeitjes hetzelfde geluid hebben. We gebruiken hiervoor het gehoor, één van de vijf zintuigen. |
Bram voelt hoeveel bolletjes er in het zakje zitten. |
Alexis noteert zijn bevindingen |
Otto en Norah voelen in onze zandtafel welke vormen ze kunnen ontdekken. |
Hier zoeken we welk materiaal in welke ballon zit en leggen die bij de juiste foto. |
Wannes had idee van de week: hij maakt glazen potjes met gekleurd zout. |
Nadien gingen we aan de slag met onze zelfgemaakte vingerverf. Spannend! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten