vrijdag 26 januari 2018

De week volgens de jongsten

We hadden een verrekijker gemaakt met clicks. Dit zit in de kieskast. Als je klaar bent met al je taken, kan je in de kieskast. Je kan dan ook onderzoek doen.
Ward
 
Ze waren aan het dansen. Het was het idee van de week van Linde. Ze dansen op K3. Ze zingen goed.
De dansers deden het goed. Ik deed bingel. Dat was ook leuk.
Kitana maakte een masker. En ik vond dat een heel mooi.
Joy
We deden wiskundige creaties en ik was daar ook bij. Je moet dan dingejtes maken op een blad. Ik had sommetjes gemaakt. Ik vond dat leuk. Ebben, Ché Elle en Saartje zitten ook in mijn groepje. Je moet dat in je groepje uitleggen. We gebruiken ook een blauwe en zwarte zandloper. Dat is om om te draaien en als die tijd gedaan is, mag je niet meer babbelen. Dan is het een nader zijn beurt.
Fenn
We zien een wolk in de fles. Lien, Joy en Ward deden dit proefje. Dat is omdat ze een onderzoek hebben: "vanwaar komen wolken". Ze hebben dat met een ijsblokje gedaan en warm water. Dat maakt samen die wolk. Wolken zijn gemaakt van waterdruppeltjes.
Linde
 
De wolf beet 2 schapen dood en één raakte gewond door de wolf. De wolf is terug in het lang België. Joshua en Bob doen een onderzoek over de wolf. Ik zag dat allemaal op een filmpje op het internet.
Ik had ook foto's mee over de sporen van de wolf.
Kitana
Arne was er dinsdag niet dus gaf Sofie ons turnen. We leerden heel veel tikspelletjes.
Saartje
Het was groepsraad op dinsdag. Daar zijn de afspraken vast gelegd voor op de speelplaats.

Helaas geen bijdragen van Emily, Klaar en Bob. Zij waren ziek (of ziek geweest). Dat is voor de volgende keer.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten