vrijdag 18 mei 2018

Nog eens een volle week school

We moesten voor mijn verjaardag mijn naam maken in 1 minuut. Mijn opdracht was geslaagd. Om dat te vieren gingen we cupcakes eten.
Lily

Estéban en ik hebben een tv gemaakt. Ik stelde dit voor in de ronde. Er was nieuws. We hebben dat in deze tv gezegd. Ik was de presentator. Sofie stelde voor dat we dat eens konden doen, met heel de klas maar na de driedaagse.
Trixie
Ik vind het leuk dat mijn tand uit is. Mijn mama en papa waren ook blij, dat vond ik ook blij. Het is wel een beetje grappig want mijn nieuwe tand die stond er al, maar mijn melktand wou niet uitvallen. Sofie heeft me geholpen.
Ché Elle
Luca en Trixie organiseren 3B got talent. Luca gaat een domino maken. Iedereen mag zelf kiezen wat hij toont. We gaan dat op driedaagse doen. Ik ga misschien iets rond sportdingen doen. Lopen, gevechtsporten,...ik weet het nog niet goed en ik ga er nog eens over nadenken.
Briek
Klaar, Trixie en ik hebben een onderzoek gedaan over verkeersborden. We waren eens op buurtwandeling geweest met de klas en dan hebben we van verschillende verkeersborden een foto getrokken. We onderzochten wat die betekenen. En dan maakten we een powerpoint. Dat was een beetje gemakkelijk en een beetje moeilijk.
Luca
Wij hadden cupcakes versierd. Na de ronde konden er al 10 beginnen. Maar we waren met wat minder want Briek en Ebben waren er niet. Daarom startten we met 9 kindjes. In de ronde vertelde Sofie een verhaaltje over Anna. Die ging voor de eerste keer naar de balletschool
Joshua
Dit is het blad van mijn onderzoek. We hebben er wel eventjes over gedaan om de antwoorden te vinden. We hebben wel niet zo goed geoefend. Het hoogste gebouw is 800 meter hoog, dat weet ik nog. Ida en ik waren eens op het hoogste punt van België gaan staan, dat is 700 meter hoger dan Oostende.
Ellis
We deden klasateliers. Ik had mijn ideetjes van de week en ik koos voor dansen. Toen heb ik het een paar kinderen aangeleerd. Dat waren Ellis, Ché Elle, Joy en Linde. Ik vond het zelf leuk omdat de kinderen het al super goed kon. Ik toonde het 2 keer voor en toon kenden ze het al bijna van buiten. Je kon ook op bingel,het karrewietspel spelen van Lily, op het bouwterrein kampen maken, werken met de gelli plate, Kitana leerde ons iets vouwen.
Saar
Wij zaten bij de klasateliers een spel te doen van Karrewiet. Jouw pionnetje was een kleur in de vorm van een pijl. Je gooide met een dobbelsteen en dan mocht je zoveel stappen vooruit zetten. Dan moet je draaien aan een rad. En je buur nam een kaartje van jouw kleur en dan moest die dat voorlezen. Als je dat juist hebt, krijg je een stuk van de hoofdkubus. Je moet zoveel mogelijk van jouw kleur te verzamelen. Het was soms moeilijk maar wel leuk.
Lien
Het was Lily haar verjaardag. We hebben cakejes zelf mogen pimpen. Dat vond ik leuk.Ik weet niet hoeveel er over waren.
Estéban

Dit zijn de jongsten die leerden kloklezen.

Volgende week driedaagse...spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten