Daarnaast werden er in de rond héél veel auto's voorgesteld voor de autohoek.
We spraken af dat auto's niet mogen op de speelplaats voor en na school of tijdens de speeltijd. Dit om ongelukken te vermijden.
Ook Aster bracht iets mee naar de ronde. Een melodica.
Ze toont ons hoe dit werkt. Niet gemakkelijk.
Sue vertelt over haar tandartsbezoek. Ze heeft een abces. Dat deed wel wat pijn.
Iedereen die het wou zien, mocht eens in haar mond kijken :)
Mil stelde een letterspel voor. In de duowerktijd gaan we dit van naderbij bekijken.
Fien toont ons een kaartentruk. Hier hebben we verschillende plannetjes mee: we kunnen de cijfers onderzoeken, hoeveel kaarten zitten er in één spel maar uiteindelijk kiezen we er voor dat Fien ons één truk leert.
Marthe had iets speciaals mee. Het had te maken met petanque. Maar wat?
Zoals gezegd...veel auto's voor in de autohoek.
Oona knutselde een maan. We zijn allemaal onder de indruk. Zo mooi!
Of we doen toch alsof :)
De volgende dag stelde Elena haar eerste vrije tekst voor. De illustratie was gewoon met stift. Vrijdag tijdens de klasateliers gaan we een nieuwe techniek aanleren om onze illustraties anders te maken. Spannend!
Oona wil de kinderen een heksenkleed leren tekenen. We plannen dit ook vrijdag.
Aster bracht een boek mee. We gingen dit voorlezen maar helaas was ons dat dinsdag niet gelukt.
We kozen ook een boom. Dit is onze boom die we nu een heel jaar gaan volgen. We konden al veel appels er van plukken.
We trokken ook eens foto's van de schrijf - en leestijd.
Sommige kinderen oefenen per twee, anderen op de computer.
Nog anderen schrijven teksten of oefenen om nog mooier te schrijven.
In de ronde werd weer heel wat voorgesteld.
En Aster had ene nieuw boek mee over Lizzy. Gelukkig lukte het ons nu wel om dit voor te lezen.
Er werden dan ook wormen, naakslakken,... gezocht én gevonden.
Om nadien ook weer vrij te laten, wees gerust
Amélia bracht noten mee en een noot die een jasje aanhad.
We sneden het jasje weg maar het was geen noot. Wat is het dan wel?
Tijdens de duowerktijd werd er verder gewerkt.
Of sommigen verstoppen hun ook voor het werk.
En dan was het tijd voor de klasateliers.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten