dinsdag 25 november 2014

praatronde 25 november

Saar heeft een tekst voor te stellen.
Het is bijna kerstmis. Het is heel mooi geschreven.
Eef heeft een tekst: het is een strip.
maia: Er was eens vuur in mijn kelder.
Otto: Het is een beetje raar dat er plots een brand was.
Merel: Bij mij thuis was er ook eens brand toen ik aan het slapen was.
Otto: Er was eens bijna brand in mijn huis. papa is bij de brandweer.

Bij brand:
1 naar buiten gaan.
2 mama en papa waarschuwen.(of iemand groot)
3 bellen naar de brandweer nummer 112.
Merel: De grootste mens en kleinste mens is getekend bij Sonja. We gaan dit ook eens meten.
Otto: Tijgers kunnen klimmen in bomen, met hun klauwen. Ze kunnen 100 km per uur lopen.
We vragen ons af hoe snel dat is: zoals een vliegtuig, auto, fiets, stappen, lopen,...de meningen zijn verdeeld.
Julie: ik heb een trompet mee van de muziekschool. Ze speelt erop voor ons.
Mikolaj wil weten of ze al een liedje kan spelen. Nog niet.
Anna: waarvoor zijn die knopjes? Voor een andere toon te spelen. We luisteren naar het geluid van de trompet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten